2021. november 8. 10:45

Rendezze elektronikus úton adótartozásait!

Az önkormányzati adóhatóság 2021. augusztusában az adótartozással rendelkező magánszemélyeknek, egyéni vállalkozóknak és vállalkozásoknak fizetési felhívást bocsátott ki, lehetőséget adva az önkéntes fizetési kötelezettség teljesítésére. Az önkéntes teljesítés előmozdítása érdekében önkormányzati adóhatóságunk részletesen tájékoztatja elektronikus és postai levelek útján az érintetteket az esetleges adótartozások összegeiről, a papír alapú küldeményekhez postai átutalási megbízást is csatolva. Tájékoztatjuk önöket, hogy az aktuális napi „ADÓSZÁMLA KIVONATOT” az Elektronikus Önkormányzati Portálról belépve https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap a nap 24 órájában az arra jogosultak lekérdezhetik és ellenőrizhetik esedékes tartozásuk vagy túlfizetésük nagyságát. A portálon elektronikus fizetést is indíthatnak a tartozás megszűntetése érdekében. A lekérdezés részleteiről, az elektronikus fizetésről /EFER/ az E-önkormányzat portálon, vagy kerületünk honlapján az Adóügyek menüpontban tájékozódhatnak az adózók: https://budavar.hu/adozasi-ugyek/.

Amennyiben, a tartozásával, vagy az adózással kapcsolatosan kérdéseik merülnének fel, vagy egyeztetni szeretnének, úgy munkatársaink készséggel állnak az Önök rendelkezésére. Ha Önöknek fizetési nehézséget jelent a tartozás egy összegben történő megfizetése, úgy kérelmezhetnek részletfizetést, vagy fizetési halasztást. Ennek részleteiről szintén honlapunkon tájékozódhatnak.

Az adószámla egyenlegek, illetve fizetési felhívások kézhezvételekor szembesülnek egyes adózók azzal, hogy nem helyesen adóznak adóköteles építményeik után. Az elmaradt adatbejelentés benyújtás pótolható és ennek következtében változhat – akár több évre visszamenőlegesen is – az éves építményadó fizetési kötelezettség. Mivel az adónem ún. „kivetéses” jellegű vagyoni típusú helyi adó, így az adó alanya az adatbejelentő lap benyújtásával jelenti be, változtatja, módosítja, illetve szünteti meg az adókötelezettségét. Az építményadó előírása vagy törlése határozatban történik és annak véglegessé válását követően jelenik meg az adószámlán.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy önmagában az ingatlan nyilvántartásban történő változás átvezetés nem elegendő és nem helyettesíti az adatbejelentést.

Az építményadóban 2021. január 1-jei állapotnak megfelelően azon adóalanyok, akiknek az építményükkel – építmény szolgálhat lakásra vagy minden más nem lakás céljára is – kapcsolatosan bármilyen adóztatást érintő változás történt előzőleg, arról 2021. január 15-ig adatbejelentést kellett teljesíteniük az önkormányzati adóhatóság felé. Azért is fontos az adatbejelentés határidőben megtenniük, mert ennek megfelelően változhatott az Önök adófizetése. A gazdálkodónak (társaság, egyéni cég és egyéni vállalkozó stb.), elektronikus formában kell az adatbejelentést megtennie, a magánszemélyeknek ez lehetőség. Az Elektronikus Önkormányzati Portálon / https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap  az adóbevallási, adatbejelentési információk menüpontban lehetősége nyílik arra, a Budavári Önkormányzatnál, a nyilvántartott helyi építményadó adatbejelentéseit lekérdezzék, illetve megtegyék. Kérjük, szíveskedjenek leellenőrizni, hogy a változás adatbejelentését megtették-e már és ha nem, akkor ezt mielőbb pótolják! Az építményadó adatbejelentésének megtételére a portálon az „Adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról” nyomtatvány szolgál.

Olyan magánszemélyek – akik nem választják az elektronikus kapcsolattartást – használhatják az önkormányzati adóhatóság honlapjáról https://www.budavar.hu adóügyek letölthető „Építményadó adatbejelentési” forma nyomtatványt is, ám javasoljuk nekik is az Elektronikus Önkormányzati Portál használatát.

Amennyiben adózással kapcsolatosan általános kérdések merülnének fel, vagy egyeztetni szeretnének, úgy munkatársaink készséggel állnak az Önök rendelkezésére munkaidőben a 458-3062, a 458-3099, a 458-3009, a 458-3084, a 458-3094, a 458-3041 és a 458-3026-os telefonszámokon, vagy az ado@budavar.hu e-mail címen.