2023. december 15. 09:36

Leggyakoribb kérdések a Logodi utcai Kizárólagos Lakossági Parkolással kapcsolatban

A Logodi utcában december másodikán a Kizárólagos Lakossági Parkolással (KLP) kapcsolatban tartott lakossági helyszíni bejáráson felmerült több olyan kérdés, amire szeretnénk választ adni az alábbi bejegyzésben.

1. A Lovas útról lefutó lépcsők alján miért nem lehet parkolni? Marad így?
Lakossági igény volt, hogy a lépcsők le- és feljáratait szabadítsuk fel a parkoló gépjárművek elől, mert nem lehetett gyalogosan elférni, ezért a jelenlegi helyzeten nem terveztünk változtatni.

2. Változik-e az utca forgalomszabályozása abban, hogy busszal is be lehet-e majd hajtani?
Nem tervezünk a Logodi utcába buszforgalmat bevinni. A Mátray utcánál a buszforgalom KRESZ-táblával külön letiltásra is került. A Vérmező út sarkánál ugyan nincs tiltás, de eddig erre vonatkozóan nem is merült fel igény.

3. Lehetséges lenne több fekvőrendőr a Logodi utcában, nem csak egy?
A Logodi utcában már most is két sebességcsökkentő küszöb van, egy a Korlát utcánál és egy a Bugát lépcsőnél. További küszöb építését egyelőre nem terveztük. Általánosságban elmondható, hogy hosszabb egyenes szakaszokon, valamint a lépcsők előtt telepítünk küszöböket, annak érdekében, hogy a gyalogos közlekedést biztonságosabbá tegyük. Természetesen ha igény merül fel, hogy további sebességcsökkentő küszöböket építsünk a Logodi utcában, akkor megvizsgáljuk ennek lehetőségét.

4. Nem lehetne-e kitiltani teljesen a nem kerületi autókat?
Nem. A Kizárólagos Lakossági Parkolóhelyek tervezési irányelvei, hogy a várakozóhelyek max. 30%-án, észszerű elosztásban kerülhetnek kijelölésre, adott utca esetében az 50%-ot nem haladhatja meg a létesítés a %-os megoszlása.

5. Ki lehetne terjeszteni a Kizárólagos Lakossági Parkolást a hétvégére is?
Igen, ki lehet, ha a környezet megkívánja (pl. turisztikai okok, várlátogatások miatt, stb.)

6. Miért csak 85 db Kizárólagos Lakossági Parkoló lesz. Miért ne lehetne több?
A Kizárólagos Lakossági Parkolóhelyek (KLP) tervezési irányelvei alapján lett megtervezve. A várakozóhelyek max. 30%-án, észszerű elosztásban kerülhetnek kijelölésre, adott utca esetében az 50%-ot nem haladhatja meg a létesítés a %-os megoszlása. Jelenleg 313 db parkolóhely található a Logodi utca teljes szakaszán, a KLP lehetőségek 30%-os lefedettsége esetén kb. 90 db lakossági parkolóhely alakítható ki.

7. Logodi 65-69-el szembeni üres telek rendezetlen, szeméttel teli. Mit lehetne tenni?
Egyeztetünk a BUJSZ-szal, hogy lehetne megoldani, mivel a telek domborzati kialakítása miatt ez egy kicsit nehézkes, igen meredek, a növényzet is egy kissé elburjánzott, nincs az ingatlannak bejárata, de a támfalat hamarosan vizsgálni fogjuk, és valahogy megoldjuk.

Mivel a kerületben elsőként, pilot projektként ebben az utcában valósul meg kizárólagos lakossági parkolás, különösen fontos az itt élők visszajelzése. Köszönjük azoknak, akik eljöttek és hozzászóltak a témához. Továbbra is számítunk a lakosság véleményére és a megvalósítást követő tapasztalatokra!